Management addresses of cultura at the university level: a transforming perspective
Keywords:
management culture, transformationAbstract
The purpose of this study was to generate a theoretical approach about the management of the culture in the university context, transforming from a holistic perspective. The research process was based on the qualitative approach, with a pop-up menu, and paradigmatic position based on the phenomenology. In order to contrast the information, we used the comparative method proposed by Strauss and Corbin (1998) and Martinez Miguélez (1998), By integrating all that baggage of knowledge that emerged from the voices of each key informant, it was confirmed that the addresses of culture are essential in the life of the public and private universities in Venezuela.Principio del formulario
Downloads
References
Guédez, V. (2001). Gerencia, cultura y educación. Editorial Tropykos/ CLACDEC, Caracas, Venezuela.
Husserl, E. (1995). Ideas relativas a una fenomenología pura y una filosofía fenomenológica. Fondo de Cultura Económica Editores, México.
Martínez, M. (1997). El paradigma emergente: hacia una nueva teoría de la racionalidad científica. 2° ed. Editorial Trillas, México.
Martínez, M. (1998). La investigación cualitativa etnográfica en educación. 3° ed. Editorial Trillas, México.
Morín, E. (1990). Introducción al Pensamiento Complejo. Editorial Gedisa, España.
Morín, E. (1988). El método III. El conocimiento del conocimiento. Editorial Cátedra, España.
Pulido, R.; Ballén, M. y Zúñiga, F. (2007). Abordaje hermenéutico de la Investigación cualitativa. Teorías, procesos, técnicas. 2°ed. Editorial EUCD, Colombia.
Strauss, A y Corbin, J.(1998). Bases de la investigación cualitativa. Técnicas y procedimiento para desarrollar la teoría fundamentada. 2° ed. SAGE Editores, Antioquia, Colombia.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Ludy Josefina Sánchez Almao
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.