Management addresses of cultura at the university level: a transforming perspective

Authors

  • Ludy Josefina Sánchez Almao Martin Luther King National Experimental University

Keywords:

management culture, transformation

Abstract

The purpose of this study was to generate a theoretical approach about the management of the culture in the university context, transforming from a holistic perspective. The research process was based on the qualitative approach, with a pop-up menu, and paradigmatic position based on the phenomenology. In order to contrast the information, we used the comparative method proposed by Strauss and Corbin (1998) and Martinez Miguélez (1998), By integrating all that baggage of knowledge that emerged from the voices of each key informant, it was confirmed that the addresses of culture are essential in the life of the public and private universities in Venezuela.Principio del formulario

 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Guédez, V. (2001). Gerencia, cultura y educación. Editorial Tropykos/ CLACDEC, Caracas, Venezuela.

Husserl, E. (1995). Ideas relativas a una fenomenología pura y una filosofía fenomenológica. Fondo de Cultura Económica Editores, México.

Martínez, M. (1997). El paradigma emergente: hacia una nueva teoría de la racionalidad científica. 2° ed. Editorial Trillas, México.

Martínez, M. (1998). La investigación cualitativa etnográfica en educación. 3° ed. Editorial Trillas, México.

Morín, E. (1990). Introducción al Pensamiento Complejo. Editorial Gedisa, España.

Morín, E. (1988). El método III. El conocimiento del conocimiento. Editorial Cátedra, España.

Pulido, R.; Ballén, M. y Zúñiga, F. (2007). Abordaje hermenéutico de la Investigación cualitativa. Teorías, procesos, técnicas. 2°ed. Editorial EUCD, Colombia.

Strauss, A y Corbin, J.(1998). Bases de la investigación cualitativa. Técnicas y procedimiento para desarrollar la teoría fundamentada. 2° ed. SAGE Editores, Antioquia, Colombia.

Published

2023-08-03

How to Cite

Sánchez Almao, L. J. (2023). Management addresses of cultura at the university level: a transforming perspective. Observador Del Conocimiento, 4(1), 146–154. Retrieved from https://revistaoc.oncti.gob.ve/index.php/odc/article/view/282

Issue

Section

Ensayos de investigación