Communication management to promote entrepreneurship in public administration

Authors

Keywords:

Entrepreneurship, communication, human talent, social networks, public administration

Abstract

The word entrepreneurship, or entrepreneurship is a scientific discipline dedicated to the methodological study of entrepreneurs, business function and business creation. The growth of this type of studies in recent years is due to the importance of creating companies for the technological and economic development of a territory. In Venezuela in recent months from the national government through the Ministry of People's Power of Economy, Finance and Foreign Trade, has focused actions to promote entrepreneurship in the country evident, the need for a media strategy to promote the entrepreneurship. Hence, this expository essay aims to analyze and explain the actions that are being generated from the Public Administration to promote entrepreneurship in Venezuela, understanding this as vitally important for the revival of the productive sector, the dependence on imports and the generation of jobs that reduce dependence on the state as the main national employer. The perspective of communication management to promote entrepreneurship in the Public Administration, in addition to enabling an analysis of the issue that is in the public arena, incorporates appreciations, and concerns that invite questions about the Venezuelan case. In conclusion, the essay shows the interrelation that exists between communication management and entrepreneurship in the Public Administration, considered a key binomial for the development of the country.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Yemery C. Rodríguez Piñango, Observatorio Nacional de Ciencia, Tecnología e Innovación

Yemery C. , Rodríguez Piñango
Observatorio Nacional de Ciencia, Tecnología e Innovación
orcid:0000-0001-8209-7093
yemeryr@gmail.com
Caracas - Venezuela

References

Borjas, L; Marvez, G; Monasterio, D; Eugui, M. (2008). La investigación en capacidad emprendedora en textos académicos desarrollados en la comunidad unimetana(http:// ares.unimet.edu.ve/academic/VI-congreso/libro_ web_vi/documentos/pag_36.pdf).-- VI Congreso de Investigación y Creación Intelectual de la Unimet. Caracas (2008) Facultad de Ciencias Económicas y Sociales - Departamento de Gerencia y Planificación Educación (2008).

Eugui, M; Marvez, G; Borjas, L; Monasterios, D. (2010). La investigación en iniciativa emprendedora en textos académicos desarrollados en una universidad venezolana. Revista Anales de la Universidad Metropolitana 10(1). pp. 163-180 (2010).

González y Ortiz, F. (2010). Bibliotecológica, Vol. 24, Núm. 50, enero/abril. México. pp. 185-192. Recuperado en: http://www.scielo.org.mx/pdf/ib/v24n50/v24n50a10. pdf http://www.mppef.gob.ve/emprender-juntos-habilitaaula-virtual-para-formar-a-los-emprendedores/https:// repositorio.uide.edu.ec/bitstream/37000/3772/10/ La%20comunicaci%C3%B3n%20como%20estrategia%20generadora%20de%20confianza%20en%20 los%20emprendimientos.pdf

Ley para el Fomento yDesarrollo de Nuevos Emprendimientos. (2021). Gaceta Oficial de la República Bolivariana de Venezuela.N° 6.656 Extraordinario 15 de Octubre 2021. En: http://www.asambleanacional.gob.ve/ storage/documentos/leyes/ley-para-el-fomento-y-desarrollo-de-nuevos-emprendimientos-20211116202828. pdf

Ministerio del Poder Popular de Economía, Finanzas y Comercio Exterior (2022). Emprender juntos habilita aula virtual para formar a los emprendedores. Recuperado en: http://www.mppef.gob.ve/emprender-juntos-habilitaaula-virtual-para-formar-a-los-emprendedores/

PICTET Asset Management (26 de marzo de 2022). La economía real explicada en 10 puntos. Recuperado en: https://www.am.pictet/es/blog/articulos/guia-de-finanzas/economia-real

Rizo García, M. (2004.b). Comunicación e interacción social. Aportes de la comunicología al estudio de la ciudad, la identidad y la inmigración. Revista Global Media México. En: https://www.redalyc.org/articulo. oa?id=68710210

Rizo García, M. (2004a). La comunicación como base para la interacción social. Contemporánea. México . Recuperado en: http://www.contemporanea.uerj.br/ pdf/ed_03/contemporanea_n03_06_garcia.pdf.

Rizo García, M. (2011). Reseña de "teoría de la comunicación humana" de Paul Watzlawick. Razón y Palabra. Recuperado en: https://www.redalyc.org/articulo. oa?id=199518706028

Rusque, A. M. (2005). Capacidad emprendedora y capital social. Revista Venezolana de Análisis de Coyuntura, XI

(2),189-202. [fecha de Consulta 21 de Marzo de 2022]. ISSN: 1315-3617. Recuperado en: https://www.redalyc. org/articulo.oa?id=36411211.

Suarez, L. y Maldonado, J. (2022). La comunicación como estrategia generadora de confianza en los emprendimientos.

Published

2022-12-06

How to Cite

Rodríguez Piñango, Y. . C. (2022). Communication management to promote entrepreneurship in public administration. Observador Del Conocimiento, 7(2), 71–89. Retrieved from https://revistaoc.oncti.gob.ve/index.php/odc/article/view/26

Issue

Section

Ensayos de investigación