Tic for production and change

Authors

  • Chipia Joan F. University of Los Andes

Keywords:

Information technologies, university education, critical thinking

Abstract

This article aims to describe a qualitative research, by means of a learning experience based on Information and Communication Technologies as a support tool for the teaching/learning process, within the framework of the application, innovation and change that must exist in university education. This pedagogical practice was developed in the Chair of Introduction to Computer Science, during the B-2011 semester, at the School of Education of the University of Los Andes. This activity shows the significance of generating new educational paths to produce and create systematically through learning activities that seek to develop critical thinking, which was proven in the qualitative and quantitative results, and finally it is recommended that broader experiences are made that seek the integration of technologies to involve students in their future work activity.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Fernández, C. (2007). El diseño y la producción de medios aplicados a la enseñanza. En Cabero, J. (Coord.) Tecnología educativa, México, McGraw-Hill, 105-123.

González, M. (2007). Las TIC como factor de innovación y mejora de la calidad de la enseñanza. En Cabero, J. (Coord.) Tecnología educativa, México, McGraw-Hill, 219-232.

Melendro, M. (2005). La Globalización de la Educación. Revista Teoría Educativa 17: 185-208.

Onrubia, J. (2007). Las tecnologías de la información y comunicación como instrumento de apoyo a la innovación de la docencia universitaria 21 (1): 21-36.

Pozo, J. (2006). Teorías cognitivas del aprendizaje (9a. Ed.). España: Morata.

Ramírez, A.; Escalante, M. y León, A. (2008). La Educación en Tecnología: Un Reto para la Educación Básica Venezolana. Revista EDUCERE 12 (43): 731-740.

Riascos, S., Quintero, D. y Ávila, G. (2009). Las TIC en el Aula: percepciones de los profesores universitarios Educación y Educadores. Revista: Educación y Educadores 12 (3): 133-157.

Salinas, J. (2004). Innovación docente y uso de las TIC en la enseñanza universitaria.

Published

2023-09-26

How to Cite

Joan F., C. (2023). Tic for production and change. Observador Del Conocimiento, 3(3), 112–117. Retrieved from https://revistaoc.oncti.gob.ve/index.php/odc/article/view/331

Issue

Section

Artículos