Competitions Psicosociales in The Transfer of The Knowledge For The Companies of Social Tourist Production of Paraguaná's Peninsula

Authors

  • Ana Vera University of Zulia (UOZ)
  • Gladys Reyes Malaga University (MU)
  • José Santos University of Zulia (UoZ)

Keywords:

Competitions psicosociales, companies of social production

Abstract

This work has as aim analyze the competitions psicosociales of the human     capital in the companies of social production of housing as promotion for the transfer of the knowledge that stimulates the tourist sustainable development in Paraguaná's Peninsula, which fundamental intention is to determine the characteristics of the competitions that prevail from the Emotional área, of Development of tasks, of Identification with the Environment and managerial.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Arribas, D.; Pereña, J. (2009). COMPE- TEA, Manual. España. TEA Ediciones.

Braun, C.; Winter, R. (2007). Integration of it service management intro Enterprise. Universidad de St. Gallen. Instituto de Formación Muller-Friedber- Strasse. Journal Management and Service. 7 (2):178-195.

Corporación Falconiana de Turismo – CORFALTUR. (2009). Estadísticas generales del turismo en los últimos años, [en línea]. http://www.corfaltur. blogspot.com

Instituto Nacional de Promoción y Capacitación Turística - INATUR. (2002). Plan Nacional de Turismo 2007 - 2013. Caracas, Venezuela.

Krisnhnamurti, J. (1954). Reflexiones sobre el yo: una indagación sobre la esencia del ser humano. New York. Editorial EDAF, S.A. (Traducción de Gómez R., Javier).

Le Boterf, G. (2000). Ingeniería de las Competencias. Editorial Gestión. Barcelona, España.

Ley de Zona Libre para el Fomento de la Inversión Turística y Comercial de la Península de Paraguaná. (1998). En Gaceta Oficial de la República de Venezuela N° 36.517. Poder Legislativo de Venezuela.

Moscovici, S. (1979). El psicoanálisis, su imagen y su público. Buenos Aires, Argentina. Editorial Huemul S.A. Puga, M. (2007). Empresas de Producción Social – EPS, [en línea]. http://www.conapri.org/ArticleDetailIV. asp?articleid=279146&Category Id2=14541

Published

2024-06-13

How to Cite

Vera, A., Reyes, G., & Santos, J. (2024). Competitions Psicosociales in The Transfer of The Knowledge For The Companies of Social Tourist Production of Paraguaná’s Peninsula. Observador Del Conocimiento, 1(1), 73–82. Retrieved from https://revistaoc.oncti.gob.ve/index.php/odc/article/view/620

Issue

Section

Artículos