Design of an educational software for the reinforcement of directed vocabulary to english language students

Authors

  • María Ortega University of Carabobo (UC)

Keywords:

Vocabulary, english language, educational software, feasible project, TIC's

Abstract

In this feasible project type research, the design of an educational software was proposed for the reinforcement of the vocabulary of the students of the English Practice I, a subject of the Languages Department of the University of Carabobo. This was developed in three phases: (a) diagnosis and feasibility, where a test was applied to 30 students of Practice II to measure their level of vocabulary and a questionnaire to two teachers of the English Practice I; likewise, the possibility of creating the software was determined; (b) software design; and (c) the evaluation phase where the quality of the program was established.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Brunet, Y.; Calvo, Y.; Pérez, H.; Rodríguez, M.; Zamora, E. (2006). Diseño del software educativo “Inglés Premédico”, [en línea]. Recuperado el 25 de mayo de 2007, de http:// www.informaticahabana.com/ evento_virtual/files/MUL052.pdf

Cobb, T.; Horst, M.; Nicolae, I. (2005). Expanding Academic Vocabulary with an Inter active On-line Database [en línea], Language Learning & Technology. 9. 90-110. Recuperado el 5 de julio de 2007, de http://llt.msu.edu/ vol9num 2/ho rst/default.html

Constitución de la Republica Bolivariana de Venezuela. (1999). Gaceta Oficial N° 36.860. Poder Legislativo.

Fernández, E. (2006). El uso del software educativo en el desempeño profesional del profesor general integral de secundaria básica de la enseñanza de la computación, [en línea]. Recuperado el 4 de junio de 2007, de http:// www.ilustrados.com/publicaciones/ EEFZZppylkdtOWoHzs.php

Flaitz, J.; Yoshii, M. (2002). Second Language Incidental Vocabulary Retention: The Effect of Text and Picture Annotation Types, [en línea]. Calico Journal, 20. Recuperado el 12 de julio de 2007, de https://calico. org/a-400-Second%20Language%20 I n c i d e n t a l % 2 0 Vo c a b u l a r y % 2 0 Retentnion%20The%20Effect %20 of%20Text%20and %20Picture%20 Annotation%20Types.html.

Ley Orgánica de Ciencia, Tecnología e Innovación. (2001). [en línea]. Recuperado el 21 de marzo de 2008, de http://www.softw arelibre.gob.ve/ documentos/locti.pdf.

Práctica del Idioma Inglés I. Programa de estudio. [sinóptico]. Departamento de Idiomas Modernos, Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Carabobo.

Proyecto de la Ley Orgánica de Educación. (2001). [en línea]. Recuperado el 21 de marzo de 2008 de http://ula web.adm.ula.ve/ula _sea/ Documentos/Normativa/Nacional.PDF.

Ros Diego, V. (s.f). Excelencia en comunicación digital, [en línea]. Recuperado el 21 de marzo de 2008, de http://www.campusred.net/ forouniversitario/pdfs/comunicaciones/ comuni cacion_corporativa_e_ institucional/vicente_ros.pdf.

Varela, Y. (2004). Diseño de un software educativo para facilitar la comprensión del vocabulario en inglés para los alumnos de noveno grado del instituto Montessori de Barquisimeto-Venezuela. Trabajo de Grado para optar al grado de Magíster en Educación, Instituto Pedagógico “Luís Beltrán Prieto Figueroa”, Universidad Pedagógica Experimental Libertador, Barquisimeto, Venezuela.

Yeh, Y.; Wang, C. (2003). Effects of Multimedia Vocabulary Annotations and Learning Styles on Vocabulary Learning, [en línea]. Recuperado en septiembre de 2003, de https://calico.org/html/ article_285.pdf.

Published

2024-05-02

How to Cite

Ortega, M. (2024). Design of an educational software for the reinforcement of directed vocabulary to english language students. Observador Del Conocimiento, 2(5), 57–64. Retrieved from https://revistaoc.oncti.gob.ve/index.php/odc/article/view/482

Issue

Section

Artículos