Design and evaluation of a digitalized instructional module for the assembly of computers in the bolivarian liceo “Santiago Key Ayala” de Caracas
Keywords:
Digitized instructional module, multimedia learning, new technologiesAbstract
The Digitized Instructional Module for the assembly of computers arises from the observation and reflection of the researcher within the classroom, corroborating his need with the data of a questionnaire applied to the students of the 5th year of the Computer science specialty, of the Bolivarian Liceo “Santiago Key Ayala ”from Caracas. The Digitized Instructional Module is based on Mayer's multimedia learning theory, and uses the Ogalde and González (2008) model for the creation of instructional materials based on new technologies.
Downloads
References
AMD (2008). Acerca de AMD, [en línea]. Recuperado el 2 de marzo de 2009, de http://vip.amd.com/es-es/Corporate/ AboutAMD/0,,51_52,00.html
Blanco, E. (2009). Utilización y funcionalidad de los recursos tecnológicos y de las Nuevas Tecnologías en la Educación Superior. Educação e Sociedade, 30 (109), 1209-1225.
Campos, M. (2010). Comunidades educativas de construcción de conocimiento y nuevas tecnologías. Sinectica, 34, 1-17.
Intel (2008). Iniciativa Intel Educación [en línea]. Recuperado el 4 de abril de 2008, de http://www.intel.com/espanol/intel/ educacion/index.htm
Lorido, M. (2005). Nuevas Tecnologías y Educación. Cadernos de Psicopedagogía, 5 (9).
Maceiras, R. (2010). Aplicación de Nuevas Tecnologías en la Docencia Universitaria. Formación Universitaria, 3 (1), 21-26.
Ogalde, I. y González, M. (2008). Nuevas tecnologías y Educación. Diseño, desarrollo, uso y evaluación de materiales didácticos. México: Trillas.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.