Design and evaluation of a digitalized instructional module for the assembly of computers in the bolivarian liceo “Santiago Key Ayala” de Caracas

Authors

  • Nelson Velásquez Libertador Experimental Polytechnic University (LEPU)

Keywords:

Digitized instructional module, multimedia learning, new technologies

Abstract

The Digitized Instructional Module for the assembly of computers arises from the observation and reflection of the researcher within the classroom, corroborating his need with the data of a questionnaire applied to the students of the 5th year of the Computer science specialty, of the Bolivarian Liceo “Santiago Key Ayala ”from Caracas. The Digitized Instructional Module is based on Mayer's multimedia learning theory, and uses the Ogalde and González (2008) model for the creation of instructional materials based on new technologies.

Downloads

Download data is not yet available.

References

AMD (2008). Acerca de AMD, [en línea]. Recuperado el 2 de marzo de 2009, de http://vip.amd.com/es-es/Corporate/ AboutAMD/0,,51_52,00.html

Blanco, E. (2009). Utilización y funcionalidad de los recursos tecnológicos y de las Nuevas Tecnologías en la Educación Superior. Educação e Sociedade, 30 (109), 1209-1225.

Campos, M. (2010). Comunidades educativas de construcción de conocimiento y nuevas tecnologías. Sinectica, 34, 1-17.

Intel (2008). Iniciativa Intel Educación [en línea]. Recuperado el 4 de abril de 2008, de http://www.intel.com/espanol/intel/ educacion/index.htm

Lorido, M. (2005). Nuevas Tecnologías y Educación. Cadernos de Psicopedagogía, 5 (9).

Maceiras, R. (2010). Aplicación de Nuevas Tecnologías en la Docencia Universitaria. Formación Universitaria, 3 (1), 21-26.

Ogalde, I. y González, M. (2008). Nuevas tecnologías y Educación. Diseño, desarrollo, uso y evaluación de materiales didácticos. México: Trillas.

Published

2024-05-02

How to Cite

Velásquez, N. (2024). Design and evaluation of a digitalized instructional module for the assembly of computers in the bolivarian liceo “Santiago Key Ayala” de Caracas. Observador Del Conocimiento, 2(5), 65–74. Retrieved from https://revistaoc.oncti.gob.ve/index.php/odc/article/view/483

Issue

Section

Artículos