Applicability of Curricular Integration Strategies in Environmental Education in Universities of the State of Zulia
Keywords:
Environmental education, sustainable human development, transversality, complementarityAbstract
The environmental crisis that affects the planet minimizes sustainable human development; this unavoidable reality must be faced in various ways, one of them is environmental education. The purpose of this research was to analyze the applicability of curricular integration strategies in Environmental Education in public universities in the state of Zulia, in order to propose strategic guidelines to strengthen it. This research, with a positivist approach, was descriptive-projective, with a non-experimental, cross-sectional field design.
Downloads
References
Curiel, A. (2001). Acciones Estratégicas y Políticas Institucionales de Formación Ambiental y Sustentabilidad en el Estado de Jalisco, México. Tesis de Doctorado. Universidad Autónoma de Madrid.
Chávez, N. (2007). Introducción a la Investigación Educativa. Cuarta edición.
Chirinos, E. (2010). Educación ambiental como eje integrador del desarrollo humano sustentable. Tesis Doctoral. Universidad Rafael Belloso Chacín. Maracaibo 2010.
Hernández, R.; Fernández, C.; Baptista, P. (2006). Metodología de la investigación. Edit. McGraw-Hill. México.Leff, E. (2000). Saber Ambiental: Sustentabilidad, racionalidad, complejidad, poder. Siglo Veintiuno Editores. España.
Martínez, M. (2009). Dimensiones Básicas De Un Desarrollo Humano Integral, Revista De La Universidad Bolivariana, Volumen 8, Nº 23
Porlan, R. (1991). La construcción del conocimiento en las relaciones sujeto-ambiente. Fundación Universidad Empresa, UNED. Madrid.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.