Relevance of Learning Styles in the XXVI Regional Youth Festival of Science - Carabobo Chapter - Cojedes Section

Authors

  • Rosa Bravo University of Carabobo (UOC)
  • Sharon Basso University of Carabobo (UOC)
  • Milagros Santana University of Carabobo (UOC)
  • Ruth Álvarez Universidad de Carabobo (UC)
  • Rosa Morales University of Carabobo (UOC)

Keywords:

learning styles, self-knowledge, relevance and quality of life

Abstract

The purpose of this research was to evaluate the relevance of learning styles in self-knowledge, lasting beliefs and memories of recent events of secondary education students, teachers and tutors participating in the 2012 Youth Science Festival. It is a field study, quantitative, descriptive type. The Kolb Learning Styles Inventory was applied, because it is an instrument of proven reliability, quick application and evaluation, considering the duration and intensity of the event.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Carretero, M. (1997). Constructivismo y Educación. Editorial Progreso. México.

Díaz Barriga A., Frida y Hernández R., G. (2005). Estrategias docentes para un aprendizaje significativo. Una interpretación constructivista. McGraw- Hill/Interamericana Editores, S.A. de C.V. 2da edición. México.

Good T., & Brophy J. (1996). Psicología Educativa Contemporánea. McGraw- Hill/Interamericana Editores, S.A. de C.V. México. Traducido de la 6ta edición en inglés de Contemporary Educational Phychology. Longman Publishing. United States.

Maqueo, A. M. (2006). Lengua, aprendizaje y enseñanza. El enfoque comunicativo: de la teoría a la práctica. Editorial LIMUSA, S.A. de C.V. Grupo Noriega Editores. México.

Morris C. G. & Maisto, A. A. (2005). Psicología. Duodécima edición. Pearson Educación de México, S. A. de C. V. México. Traducido por: María Elena Ortiz Salinas.

Real Academia Española - RAE - (2006). Diccionario Esencial de la Lengua española. Espasa Calpe, S.A. Impreso en España.

Ríos C., P. (2005). Psicología: La aventura de conocernos. Editorial Texto. Caracas - Venezuela.

Rogers, C. R. (1984). El proceso de convertirse en persona. Mi técnica terapéutica. Ediciones PAIDÓS Ibérica, S. A. Barcelona - España. Traducido por: Liliana R. Wainberg.

Santrock, J. W. (2001). Psicología de la Educación. McGraw-Hill/ Interamericana Editores. S.A. de C.V. 1ra edición. México.

Santrock, J. W., González, H. & Francke, M. (2004). Introducción a la Psicología. McGraw-Hill/Interamericana Editores. S.A. de C.V. 3ra edición. México.

Whetten, D. A. & Cameron, K. S. (2005). Desarrollo de Habilidades Directivas. Pearson Educación. Sexta Edición.

Published

2024-05-20

How to Cite

Bravo, R., Basso, S., Santana, M., Álvarez, R., & Morales, R. (2024). Relevance of Learning Styles in the XXVI Regional Youth Festival of Science - Carabobo Chapter - Cojedes Section. Observador Del Conocimiento, 2(3), 109–118. Retrieved from https://revistaoc.oncti.gob.ve/index.php/odc/article/view/545

Issue

Section

Artículos