A Didactic Proposal for The Teaching of The Pending Concept and Equation of The Line
Keywords:
Didactic, teaching, education by competence, competence and pedagogical practiceAbstract
The practice in the classroom and the results leads us to reflect on how complex it is, on the one hand to teach and, on the other, to understand and appropriate the pending notion of the line and equation of the line in its different forms of representation to students of Education of the Mathematical and Physical Project of the National Experimental University "Rafael María Baralt". It is important that students at this level come to build this knowledge. For this, it is necessary to create the conditions, proposing activities in different contexts where students give meaning to mathematical knowledge, this being one of the purposes of the curriculum organizers for the teaching of mathematics.
Downloads
References
Gómez, P. (1997). Los Organizadores del Currículo en Matemáticas. Barcelona: De Vecchi
Gómez P.; Cañadas M. (s.f). La fenomenología en la formación de profesores de Matemáticas. Barcelona: De Vecchi Lehmann, C. (2009). Geometría Analítica. México: LIMUSA.
González, F. (1994). El corazón de la Matemática. Maracay: COPIHER.
Moreno, T. (2010). Competencias en Educación: Una mirada crítica. Revista Mexicana de Investigación Educativa, 15, 45-56. Organización para la Cooperación y el Desarrollo
Económico [OCDE]. (2003). Programa para la Evaluación Internacional de Alumnos (PISA). Aprender para el mundo del mañana. España: Santillana.
Perrenaud, P. (2006). Construir competencias desde la Escuela. Chile: Noreste
Poggioli L. (2007). Estrategias de Resolución de Problemas. Caracas: Ediciones Fundación Polar.
Puig, L. (1997). Análisis fenomenológico. En L. Rico (Coord.) La educación Matemática en la enseñanza secundaria (pp. 61-94). Barcelona: Horsori
Rúa, J.; Bedoya, J. (2008). Un Modelo de situación Problema para la Evaluación de Competencias Matemáticas. Entre Ciencias e Ingeniería, 2, 9-37, [en línea], de http://biblioteca.ucp.edu.co/ojs/index. php/entrecei/article/viewFile/529/471
Segovia, I.; Rico, L. (2001). Unidades didácticas. Organizadores. En E. Castro (Ed.), Didáctica de la Matemática en la educación primaria (pp. 83-104). Madrid: Síntesis.
Villanueva, G. (2009). Las Matemáticas por Competencias, [en línea], de http:// dcb.fi-c.unam.mx/Eventos/Foro3/ Memorias/Ponencia_67.pdf
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.