Environment of Open Learning of Persons with Disabilities, Visual and Hearing, Through The Use of Information Technologies and Communication
Keywords:
Learning, people with disabilities, ICTAbstract
Distance education broadens the face-to-face class paradigm by eliminating barriers of space and time. In this regard, information and communication technologies (ICT) facilitate access to knowledge and information. Higher education plays a key role in generating conditions that allow a favorable insertion, through innovations, such as technological support centers and educational, social and productive integration, for people with
disabilities in order to provide the opportunity to Access information independently to open learning, regulating the way you learn.
Downloads
References
Aznar, P y Gargallo, B.( 1999). La teoría y la práctica educativa: problemas y propuesta.
España. Bates, A.W. (2003). La tecnología en la enseñanza abierta y la educación a
distancia. México. Trillas.
Cabero, J. (2007) Tecnología Educativa. Madrid. España. McGraw-Hill.
Cabero J; y Fernández J.M.( 2008). Las Tic para la igualdad. Editorial Madrid.
Convención Interamericana para la eliminación de todas las formas de discriminación contra las personas con discapacidad. (1999). Disponible desde Internet en: http://www.oas.org/juridico/ spanish/tratados/a-65.html
Duart ,J. M. y Sangra A.(2005). Aprender en la virtualidad. España.Cediza. Gaceta Oficial
de la República Bolivariana de Venezuela. Ministerio del Poder Popular para la Educación
Superior N° 38731 Resolución No 2417 Caracas, 23 julio de 2007.
Leal, J.(2005). La autonomía del sujeto investigador y la metodología de Investigación.
Mérida.Litorama. Lewis, R., Spencer, D. (1986). What is Open Learning? CET, Open
Learning Guide. Londres.
Las Normas Uniformes sobre la igualdad de oportunidades para las personas con
discapacidad(1994, 7 de noviembre ). Madrid, España .Disponible Recuperado el 11 de
diciembre del 2000, de http:// www.un.org/spanish/disabilities/default. asp?id=513
Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura (UNESCO)
en la Declaración Mundial sobre la Educación superior en el siglo XXI, visión y acción
(1998). Race, P. (1994).The Open Learning. Handbook. Kogan Page. London.
Romiszowski, A. y Criticos, C. (1994): The Training and Development of Educational
Technologists for the 21st Century. Salinas, J (.2005). Aprendizaje abierto. Las Redes
como herramientas para formación. Edutec. No10,02/99:95.
Sanabria, Z. Carrillo, V. y Hernández, H. (2008): El aprendizaje autónomo: un cambio en la formación del estudiante
(Asentadas en memorias). Tomo universitario. VII congreso Nacional. 1er Educación. congreso internacional de investigación.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.