Management of Knowledge in Courses Based on The Web of The University National Open. a Space for Share Knowledge
Keywords:
Knowledge management, learning, web-based courses, exchange of knowledgeAbstract
The purpose of the study is to design a knowledge management model of web-based courses (CBW), leading to postgraduate studies at the National Open University. The purposes of this investigation are: a) To determine the necessary elements of the instructional design for a CBW; b) Select the criteria required to manage knowledge in a CBW; c) Develop a knowledge management model in CBW. Theoretically, it is based on the sociocultural approach of Vigostky and the paradigm of collaborative learning. The research is classified as descriptive, the design is field with documentary support.
Downloads
References
Bernal, C. (2006). Metodología de la investigación. Pearson Educación de México, S.A. de C.V. Díaz, F. y Hernández, G. (2010). Estrategias docentes para un aprendizaje significativo. Una interpretación constructivista México: Editorial MacGraw Hill Interamericana Editores, S.A. de C.V. Tercera edición.
Dorrego, E. (2007). Flexibilidad en el diseño instruccional y nuevas tecnologías de la información y comunicación, [en línea]. http://tecnologiaedu.us.es/ edutec/2libroedutec99/4.2.htm.
Leal, N. (2009). Gestión del conocimiento en Educación a Distancia. Revista UNA Investigación. Volumen I. Número 2.
Martín, E. (2001). Gestión de instituciones educativas inteligentes. Un manual para gestionar cualquier tipo de organización. España: McGraw Hill Interamericana de España, S.A.U. McClintock, R. (1993). Comunicación, tecnología y curriculum: la construcción del conocimiento escolar y el uso de ordenadores. España: Centro de Publicaciones del
Ministerio de Educación y Ciencia, [en línea]. Recuperado el 30 de Julio de 2012, de http://books.google.es/bo oks?hl=es&lr=&id=hgae7lZHXWEC &oi=fnd&pg=PA77&dq= Aprendizaj e+situado&ots=aWd9F80yaf&sig=6_ hUSMSwm6uka2cPM_3wIhVGaEI#v =onepage&q=Aprendizaje%20 situado&f=false
Sevillano, M. (2005). Didáctica en el Siglo XXI. Ejes en el aprendizaje y enseñanza de calidad. España: McGraw Hill Interamericana.
Tancredi, B. (2004). Cursos basados en la web. Aspectos teórico-prácticos para la elaboración de cursos. Venezuela: Editorial Trillas.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.