The School Integration - Community of La Urbanization Jorge Hernández an Experience from The Approach Communicative
Keywords:
School-community integration, communicative approach, educational-community management, exchange of knowledgeAbstract
The purpose of this research was to promote the integration between the Bolivarian School Benedicto Mármol (EBBM) and the community of the Jorge Hernández Urbanization (CUJH), based on a communicative approach. A diagnosis was made in order to analyze the existing integration mechanisms, the forms of participation in the elaboration of the Comprehensive Community Education Project (PEIC) and identify the means of dissemination of the educational work carried out by the EBBM. The design of the research is based on the qualitative paradigm and the Participatory Action Research method.
Downloads
References
Baquero, Ma. Carmen. (1991). La radio en la educación no formal. Barcelona: Ceac.
Buendía, A. (2006). Jóvenes, radio y ciudadanía, Popayán. México: Axis Mundi.
Buendía, A. y Pino, J. (2008). Local radio, public opinion and citizen participation. Signo pensam. [Revista en línea], 52. P.84-96. En linea en: http://www.scielo.unal.edu.co/scielo. php?script=sci_arttext&pid=S0120- 48232008000100007&lng=en&nrm=i so. [Consulta: 2011, marzo 23].
Carmona, M. (1991). Proceso de Integración Escuela – Comunidad.Chile: Anuario Pedagógico.
Certo, S. (1984). Administración Moderna: Diversidad, Calidad, ética y el entorno global. Nueva Editorial Interamericana.
El Gazi, J. (2007). Que suene la radio. Guía de trabajo del taller de producción radial. Bogotá: Unidad de Radio del Ministerio de Cultura.
García, D. (2002). La pedagogía de la Educación en la Comunicación Radiofónica Popular”. Ponencia presentada en el XXXIII Congreso Internacional de Fe y Alegría: La Pedagogía de la Educación Popular. Venezuela. Ley Orgánica de Educación. (2009). En GacetaOficial N° 2. 635. Extraordinario. Poder Legislativo de Venezuela.
López, J. (2004). Ciudadana radio. El poder del periodismo de intermediación. Caracas: UCAB.
Pérez, E. (2003). Educación para globalizar la esperanza y la solidaridad. Caracas: Estudios Fe y Alegría. UPEL (2010). Fedupel. Manual de trabajos de grado de especialización y maestría y tesis doctorales. Caracas, Venezuela.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.