Diagnosis of Digital Competencies in University Teachers and Students
Keywords:
Digital skills, university education, information technologiesAbstract
The general objective of this research was to diagnose the performance of teachers and students in the use of Information and Communication Technologies (ICT) as technological tools that support the teaching and learning process in the “Rafael Rangel” Nucleus of the University. from Los Andes, Trujillo state. The methodology was framed in a type of descriptive research, the methodological strategy was observational, the population under study was made up of 10 teachers and 50 students of both genders, the instrument used was the questionnaire and the Likert scale was used.
Downloads
References
Pere, Marqués. (2008). Las competencias digitales de los docentes. Departamento de Pedagogía Aplicada, Facultad de Educación, UAB. Disponible: http:// www.peremarques.net/ [Consulta: 2011, diciembre 15].
Riascos, S.; Quintero, D. y Ávila, G. (2009). Las TIC en el Aula: percepciones de los profesores universitarios Educación y Educadores, Núm. (03), diciembre. 133-157 Universidad de La Sabana Colombia.
Silva, J.; Gros B.; Garrido J.; Rodríguez J. (2006). Estándares en tecnologías de la información y la comunicación para la formación inicial docente: situación actual y el caso chileno. Revista Iberoamericana de Educación, 38(3).
Spengler, M.; Egidi, L.; Craveri, A; (2007). El nuevo papel del docente universitario: el profesor colectivo.
UNESCO. (2008). Estándares de competencias en TIC para docentes. [en linea] http://portal.unesco.org/es/ev.
Vivancos, J. (2008). Tratamiento de la información y competencia digital. Alianza Editorial (Colección Competencias Básicas en Educación).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.