Importance of Learning 2.0 Through Web 2.0
Keywords:
Learning, web, skills, pedagogical modelAbstract
This Web Manual is divided into four fundamental chapters: the first explains the concept of web 2.0, social networks, wiki and blog; In the second, learning theories and instructional design models are presented; In the third, the objectives, competencies and types of content (conceptual, procedural and attitudinal) are developed and in the fourth, Web 2.0 is integrated into the teaching and learning process.
Downloads
References
Cabero, J. (2009). Educación 2.0 ¿marca, moda o nueva visión de la Educación? En Castaño, C.(Coord.) Web 2.0: el uso de la web en la sociedad del conocimiento, Caracas, Venezuela, 13-34.
Cebrián M. (2003.). Enseñanza virtual para la innovación universitaria. Madrid, Editorial Nancea, 21-6.
Cebrián, M. (2003). Innovar con tecnologías aplicadas a la docencia universitaria. Editorial Nancea 21-34.
García, L. (1999). Fundamentos y componentes de la educación a distancia. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia (RIED) 2 (2): 43-61.
García, L. (2001). La educación a distancia. De la teoría a la práctica. España: Ariel Educación.
Hernández, R.; Fernández, C. y Baptista, P. (2010). Metodología de la investigación (5a. Ed.). México: McGraw Hill.
Hurtado, J. (2006). El proyecto de investigación (5a. Ed.). Caracas: Ediciones Quirón. Sabino, C. (1997). El Proceso de la Investigación. Caracas: Panapo.
León, F. (2012). Manual web para el uso educativo de la web 2.0 (blog, wiki y redes sociales), en los procesos de enseñanza y aprendizaje dirigido a docentes de la facultad de odontología de la Universidad de Los Andes. Tesis presentada para optar al Título de Maestría en Educación mención Informática y Diseño Instruccional, Universidad de Los Andes, Mérida, Venezuela.
Loyola, E. (2006). Uso inteligente de Internet: experiencia en la Universidad de Playa Ancha de Ciencias de la Educación. Revista: Biblios 7 (23): 1-22 pp.
Pérez, G. (2011). La web 2.0 y la sociedad de la información. Revista Mexicana de Ciencias Políticas y Sociales 56 (212): 57-68.
Ruiz, C (2007). El Blenden learning: evaluación de una experiencia de aprendizaje en el nivel de postgrado. Revista Electrónica Teoría de la Educación. Educación y Cultura en la Sociedad de la Información. 8 (3): 188-199. Disponible desde internet en:http:// campus.usal.es/~teoriaeducacion/rev_ numero_08_03/n8_03_ruiz_bolivar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.